Ve 21. století je internet nedílnou součástí našeho každodenního života. Používáme ho k seznamování, nakupování, zábavě a mnoho z nás na něm závisí i při práci.
Proto není překvapením, že výpadek internetového připojení může způsobit značné potíže. Co dělat, když dojde k přerušení síťového připojení?
Bez internetu? Nepropadejte panice a jednejte
Náhlý výpadek přístupu k internetu může být frustrující. Zatímco sledování oblíbeného seriálu nebo hraní online her může počkat, neschopnost pracovat může být kritická. Pokud narazíte na problémy se síťovým připojením, zde je několik kroků, které byste měli zkusit.
Prvním krokem je zjistit, zda problém spočívá ve vašem zařízení nebo u poskytovatele služeb. Můžete to zjistit kontrolou připojení na různých zařízeních, například na notebooku a telefonu. Pokud zjistíte, že internet nefunguje jen na jednom zařízení, zkuste ho restartovat a zkontrolujte dostupné sítě.
Co dělat, když internet nefunguje?
Pokud žádné z vašich zařízení nemá přístup k internetu, zaměřte se na kontrolu routeru. Vypněte router a po deseti minutách ho znovu zapněte. Pokud po restartu routeru internet stále nefunguje, je čas kontaktovat poskytovatele internetových služeb.
Předtím ale zkontrolujte, zda poskytovatel neoznámil technické problémy na svém webu nebo sociálních sítích. K tomu vám může pomoci telefon s mobilními daty.
Nemáte internet? Využijte svůj telefon
Většina moderních mobilních telefonů umožňuje přístup k internetu prostřednictvím mobilních dat. Můžete si vytvořit přístupový bod (hotspot) a sdílet internet z telefonu do jiných zařízení, například do počítače.
V nastavení telefonu najdete možnost vytvořit Wi-Fi síť, včetně jejího názvu a hesla. Tímto způsobem můžete pokračovat v práci, i když váš poskytovatel řeší technické problémy. Tento postup je ideální dočasné řešení, než se podaří obnovit vaše běžné internetové připojení.